Tudta, hogy fogalma sincs a testéről?

2016. augusztus 29. 04:29

Sajnos azonban még napjainkban is sokan arrébb mennek segélynyújtás nélkül, ha azt látják, hogy egy embertársunk összeesik, megsérül. Könnyű ilyenkor a szokásos védőhálót felhúzni és megmagyarázni, hogy mit miért nem tettünk: „biztos részeg…nem bírom a vért…inkább nem teszek semmit, nehogy valami rosszat csináljak, valaki más majd biztos segít”, de azért jobb esetben a lelkiismeret-furdalás csak ott fog kínozni egy ideig…

2016. augusztus 29. 04:29

Hasonlóan siralmasnak látom a lakosság egyéb egészségügyi képzettségét és kultúráját is, igen ideértve a higiéniát és a szexuális kultúrát is. Egy átlag magyar férfi sokkal többet tud kocsijáról, vagy a nők a mosógépükről, mint a saját testükről. Még csak nem is a betegségekről, hanem a testük működéséről  és itt nem a sejtbiológiára gondolok, hanem alapvetően egyszerű dolgokra  mint például, ha rosszul leszek a töltött káposztától, akkor ez alól a sátoros ünnepek sem kivételek. De persze a betegségek ismerete terén is alapvető hiányosságokat lehet találni. Hiszen az tényleg fehér hollónak számít és pezsgős ünnepnek, amikor a beteg meg tudja mondani a rendszeresen szedett gyógyszerei nevét…

A jó hír az, hogy ezen az egész középkori elmaradáson viszonylag könnyen lehetne segíteni, ha oktatnának egészségügyi kultúrát már az általános iskolától kezdve. Véleményem szerint erre sokkal inkább szükség lenne, mint akár a másodfokú egyenlet megoldóképletére, vagy a súrlódási erő ismeretére. De sajnos Magyarországon ennél sokkal fontosabb a hittan és erkölcstan oktatás kisgyerekek számára is, még akkor is, ha a 6-7 éves gyerekeknek gyakran ezért van napi 6 órájuk. 

Tehát ha kevesebb abortuszt szeretnénk, ha egészségesebb életet, ha nagyobb esélyt a túlélésre, kérem, tessenek imádkozni az egészségkultúra, mint tantárgy bevezetéséért. Higgyék el, nem csak a saját egészségük lesz ettől sokkal jobb, hanem az egész egészségügyi ellátórendszer leterheltsége is jelentősen csökkenni fog, ami végül majd azt jelenti, hogy sokkal több idő marad a valóban súlyos betegek ellátására és az érdemi gyógyításra.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
A teremburáját
2017. március 24. 09:13
A biológia tanároknak most is meg van a lehetőségük, csak a probléma az, hogy ők sem tudják, hogy mit és hogyan. Amúgy, szolid anatómiai és élettani ismeretek hiányában nem lehet ilyesmit tanítani. Így is túl sok a hipochonder, akik mindent elolvasnak a neten a témában, csak éppen értelmezni nem képesek. Csak egy példa, de az alaphoz tartozik: a laikusok töredéke tudja, hogy hogy hogyan és hol keletkezik a fájdalom! Márpedig a betegségek többségénél ez az egyik tünet! S miért nem tudják? Mert soha, senki nem magyarázta el nekik! Ha tudnák, akkor jobban letudnák írni a tüneteiket a vizsgáló orvosnak. Más kérdés, hogy az orvosképzés túlságosan elmozdult a technika felé. Mindent laborvizsgálatokkal, műszerekkel akarnak felderíteni (persze, ez kellő fedezéket is nyújthat hibás diagnózis/kezelés esetén!) s egyre kevesebb a súlya az érzékelhető tünetek felismerésének a praxisban.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!